By Nayla Nuha - September 29, 2012


Tiba-tiba saya tidak ingin menulis semua tentang hari ini
Tiba-tiba saya merasa telah menjatuhkan semuanya, keadaan atau apapun itu
Tiba-tiba saya menjadi sendiri
Tiba-tiba saya tidaklah tahu apa-apa
Tiba-tiba saya merasa amat tidak pantas ada dimanapun
tiba-tiba saya merindukan tempat dimana cerita bisa terlontarkan

Tapi matahari sudah berganti beberapa tahun
Rembulan sudah lama berganti cerita

Tiba-tiba saya ingin menyandarkan diri pada kesunyian yang panjang
Bukan.. bukan salah siapa-siapa, 
Ini hanyalah salah saya, 
Saya yang membuat semuanya merasa tidak pantas..

Tiba-tiba saya tidaklah menyadari keegoisan
Mencari tempat berkeluh kesah pada manusia 
Tiba-tiba saya susah membedakan apa itu rindu 

Tiba-tiba saya rindu, 
saya rindu tempat persinggahan yang menerima segalanya, 

Tiba-tiba saya ingin bertanya tentang kalian, 
sekedar ingin memastikan kalian baik-baik saja disana
Tapi rupanya waktu mengikis kita, 
Masihkah ada sebentuk ruang yang tersisa untuk kita..

Tiba-tiba saya rindu kehidupan 
Ketika kita tidak memikirkan apa-apa, selain diri kita
Ketika kita menatap lensa kamera lalu tersenyum lepas

tiba-tiba saya rindu ketiadaan..
Siapa saya? bukan apa-apa, tidaklah amat penting ketika seseorang merasa tidak pantas..

#Selamat malam, tidak usah menunggu, tidak usah menunggu untuk esok~ *apaiya

  • Share:

You Might Also Like

0 komentar