fatih - laron ikan dan semut

By Nayla Nuha - September 05, 2009

Aku senang, aku senang
Tapi bingung, aku bingung
Aku senang, aku senang
Tapi heran, aku heran

Dan aku pun bertanya
Pada semua ikan di kolam
Tiadakah kau bosan di situ?

Dan dia pun menjawab tiada bosan
Walau berada di tempat sekecil ini
Karna ku di sini setiap hari
Bersama Tuhanku

Dan aku pun bertanya
Pada laron-laron berterbangan
Kenapa kau hidup semalam?

Dan dia pun menjawab tiada tersia
Walau hanya semalam aku hidup di dunia
Karna dalam semalam aku hidup
Kusebut Tuhanku

Aku senang, aku senang
Tapi bingung, aku bingung
Aku senang, aku senang
Tapi heran, aku heran

Dan aku pun bertanya
Pada semut-semut di sarangnya
Tidakkah kau rasa lelah bekerja?

Dan dia pun menjawab tiada lelah
Walau sepanjang hidup aku terus bekerja
Karna setiap saat dalam bekerja
Bersama Tuhanku

Dan ikan pun menjawab tiada bosan
Walau berada di tempat sekecil ini
Karna ku di sini setiap hari
Bersama Tuhanku

Dan laron pun menjawab tiada tersia
Walau hanya semalam aku hidup di dunia
Karna dalam semalam aku hidup
Kusebut Tuhanku

Dan semut pun menjawab tiada lelah
Walau sepanjang hidup aku bekerja
Karna setiap saat dalam bekerja
Bersama Tuhanku

Dan aku bertanya pada jiwaku
Sejauh apa hidup tanpa Tuhanku
Dan aku bertanya pada hatiku
Sedalam/selama apa hidup tanpa Tuhanku
Dan aku bertanya pada diriku
Sekeras apa kerja tanpa Tuhanku

  • Share:

You Might Also Like

0 komentar